Historien vår

Bardum AS ble etablert 7. oktober 1999 av Per Sverre Bardum.

Med flere års bransjeerfaring fra tre ulike hjelpemiddelfirmaer, et godt nettverk i ryggen og et unikt pågangsmot, hadde han et sterkt fundament for å lykkes. Selskapet vokste fra to til fire ansatte i 2000, og med fokus på barnehjelpemidler økte Bardum til ni ansatte i 2009. Aktivitetshjelpemidler ble den store satsningen fremover, da dette viste seg å være et behov i markedet med altfor lite fokus. Aktivitet for alle – ikke bare for funksjonsfriske.

I 2016 er Bardum et kjent varemerke i bransjen, og med 23 ansatte fordelt utover Norges land, tilbyr vi ettertraktende produkter til barn og voksne med ulike funksjonsnivå.

Aktivitetshjelpemidler er fremdeles en viktig del av det totale tilbudet. Resten av sortimentet skal komplettere naturlige aktiviteter i hverdagen – enten i hjemmet eller for eksempel på skole eller i barnehage. Dette kan være alt fra mindre individuelle tilpasninger som hodestøtter eller seler til formstøpte sitteenheter som brukes fra morgen til kveld gjennom hele dagen.

Bardum AS er i dag et familieeid selskap hvor far og to døtre er med i den daglige driften. Maria og Charlotte Bardum sitter i styret sammen med Per Sverre, og de har viktige roller i den daglige driften med klare mål om å fortsette det gode arbeidet og styrke selskapets posisjon for fremtiden.