Historien vår

Bardum AS ble etablert 7. oktober 1999 av Per Sverre Bardum.

Med flere års bransjeerfaring fra tre ulike hjelpemiddelfirmaer, et godt nettverk i ryggen og et unikt pågangsmot, hadde han et sterkt fundament for å lykkes. Selskapet vokste fra to til fire ansatte i 2000, og med fokus på barnehjelpemidler økte Bardum til ni ansatte i 2009. Aktivitetshjelpemidler ble den store satsningen fremover, da dette viste seg å være et behov i markedet med altfor lite fokus. Aktivitet for alle – ikke bare for funksjonsfriske.

I 2020 er Bardum et kjent varemerke i bransjen, og med 26 ansatte fordelt utover Norges land, tilbyr vi ettertraktede produkter til barn og voksne med ulike funksjonsnivå.

Aktivitetshjelpemidler er fremdeles en viktig del av det totale tilbudet med produkter som ulike typer spesialsykler og sitski men også produkter som muliggjør padling i kajakk og vannski. Resten av sortimentet skal blant annet komplettere naturlige aktiviteter i hverdagen – enten i hjemmet eller for eksempel på skole eller i barnehage. Dette kan være alt fra mindre individuelle tilpasninger som hodestøtter eller seler, til senger, vogner og bilseter. I tillegg retter deler av sortimentet seg også mot sykehjem, institusjoner og sykehus med unike produkter innenfor senger, madrasser og sansestimulering.

Bardum AS er i dag et familieeid selskap. Maria og Charlotte Bardum sitter i styret sammen med Per Sverre, og de har viktige roller med klare mål om å fortsette det gode arbeidet og styrke selskapets posisjon for fremtiden.

Ta gjerne en titt på filmen nedenfor, så blir du litt bedre kjent med Bardum og CEO Lene Høysæter Larsen.