Vilkår og betingelser

Frakt og levering

Gratis frakt!

Hos oss er frakten alltid gratis. Velg å få varen tilsendt til din adresse med Posten eller kom og hent varen hos oss i Langhus. Begge deler er kostnadsfritt.

Hente selv

Velger du i nettbutikken å komme og hente pakken din selv er det bare å ta turen innom oss på hvilken som helst arbeidsdag mellom klokken 08:00 og 16:00. Det hender at vi befinner oss andre steder, så det vil være fordelaktig å ringe eller sende oss en e-post dagen før for å forsikre deg om at vi er på kontoret. Du når oss på +47 64 91 80 60 og post@bardum.no. Vi holder til i Håndverksveien 8 på Langhus. Skulle du ha problemer med å finne veien eller lurer på noe annet, er det bare å ringe.

Få pakken levert

Velger du å få pakken levert vil den bli levert til din postkasse dersom den får plass der. Er det ikke plass vil den bli levert til nærmeste postkontor eller post i butikk. Du vil kunne spore pakken via Posten sine hjemmesider eller Posten-appen, og dermed til enhver tid vite hvor den befinner seg. Sporingsnummeret, som du trenger for å spore pakken på posten.no eller i Posten-appen, får du tilsendt på SMS når pakken er sendt fra oss. Du får også SMS når pakken er levert i postkassen eller til nærmeste post i butikk. Husk å legge inn telefonnummeret ditt når du bestiller noe i nettbutikken dersom du vil ha SMS-oppdateringer om din leveranse.

Sporing

Normal leveringstid er 3-5 virkedager etter at pakken sendes fra oss. Du mottar sporingsnummer på SMS så fort Posten har mottatt pakken fra oss, og kan deretter følge pakken på Posten sine hjemmesider eller i Posten-appen. Du får SMS eller app-varslig når den er på plass i postkassen din eller ligger klar til henting på nærmeste post i butikk.

Retur

Angrer du på kjøpet ditt er det naturligvis helt greit. Da er det bare å returnere pakken til oss, så får du pengene dine tilbake. Det er gratis å returnere en pakke til oss. Du har angrefrist på 14 dager fra dagen du mottar pakken. Det betyr at dersom du vil returnere en vare, må du gjøre det innen 14 dager etter du mottok pakken.

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje uten lukt eller merker.
Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt, og beløpet vil ikke refunderes. Dersom du for eksempel bestiller et elektronisk produkt, leveres det til deg i emballasje fra leverandøren, som vi så pakker i en større pappeske. Når du returnerer dette produktet må det ligge i sin originalemballasje som så legges i en større eske, for eksempel den du fikk tilsendt varen i. I en nettbutikk der de selger sko kan man for eksempel ikke sende skoene tilbake kun i skoesken sin, – skoesken (med skoene inni) legges i en større pappeske og returneres til butikken.

Slik gjør du det:

  1. Fyll ut returskjemaet som ligger vedlagt i pakken din og angi returårsak.
  2. Legg returskjemaet sammen med det du skal returnere. Bruk gjerne boksen du mottok fra oss eller en annen tett forpakning dersom du ønsker det.
  3. Klistre returetiketten godt synlig på utsiden av boksen. Returetiketten ligger vedlagt i pakken din. Har du mistet returetiketten kan vi sende deg en ny på e-post eller per vanlig post. Ta kontakt med oss på +47 64 91 80 60 eller post@bardum.no, så ordner vi det.
  4. Lever pakken til nærmeste utleveringssted med post i butikk, gjerne der du hentet pakken. Du vil ikke bli belastet for returen, den spanderer vi.

Tilbakebetaling

Når får jeg pengene mine?

Ved retur tilbakebetales pengene til kortet ditt 7-14 virkedager etter at du mottar returbekreftelse fra oss på e-post og/eller SMS.
Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil du få en oppdatert faktura på e-post der de returnerte varene er slettet. Har du returnert alle varene du bestilte, og mottatt returbekreftelse fra oss, kan du se bort fra fakturaen.

Bytte

Dersom du vil bytte varen din til en annen vare, returnerer du varen slik som beskrevet over, og legger dermed inn en ny bestilling i vår nettbutikk.

Personvern

Ved å godta våre vilkår og betingelser godtar du også at dine personopplysninger brukes til å behandle ordren din, øke brukervennligheten på denne nettsiden og andre formål som beskrevet i vår personvernerklæring.

Spørsmål?

Kontakt oss, så hjelper vi deg! 🙂

God handel!